top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תliad elimelech

מגשי אירוח חלבי לכל אירוע


השוואה בין סוגים שונים של מגשי אירוח מראה בצורה מובהקת מה היתרון של תפריט חלבי. עם זאת, עדיין כדאי להתאים את התפריט לאופי של האירוע, להביא בחשבון את הצרכים האישיים של האורחים והמוזמנים ולא לשכוח לשלב אלטרנטיבות לטבעוניים


התפריט של האירוע הוא אחד המרכיבים שמשפיעים בצורה הכי דרמטית על ההצלחה שלו. קודם כל, התפריט קובע איזה רושם ראשוני האורחים יקבלו. את התפריט נראה עשיר, מגוון, טרי ומושקע, סביר להניח שהאורחים ייכנסו לאירוע באווירה נעימה ושהם גם יותר ייהנו ממנו. אבל אם התפריט דל או משעמם, יכול להיות שכל ההשקעה שלנו תרד לטמיון.


חוץ מזה, תפריט ברמה גבוהה הוא משהו שהאורחים והמוזמנים שלנו יודעים להעריך. לא משנה אם מדובר על אירוע קטן או גדול ועל אירוע עסקי או פרטי, האורחים בוחנים את התפריט וכך הם יודעים האם השקיעו בהם. כאשר התפריט לא עומד בציפיות, התוצאה היא אכזבה רבה של האורחים ואחריה אולי גם עוגמת נפש של בעלי האירוע.

התפריט הוא גם סוגיה מרכזית בעת הפקת האירוע. אנחנו צריכים לחשוב איזה תפריט מתאים לתקציב שלנו ולברר לאיזה חברת קייטרינג לפנות. לא כדאי למשל לחכות לרגע האחרון על מנת ליצור קשר עם חברת קייטרינג מסוימת, כי זה עלול לגרום לנו לאבד את ההזדמנות של שילוב התפריט שתמיד חלמנו עליו באירוע שאותו אנחנו מתכננים.


מה שעלול להקשות על בעלי אירועים הוא חוסר היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של תפריטים וחברות קייטרינג. לכן צריך לבדוק מה כל חברת קייטרינג מציעה, באיזה סוג של חומרי גלם היא מתמחה ומאיפה היא מביאה אותם. לאחר מכן, יש לברר מי אחראי על הפיכת חומרי הגלם למנות ומה התפריט כולל ביחס למספר האורחים והמוזמנים. באופן הזה ניתן לחשוב גם על הפרטים הקטנים, כדי לדאוג שהקייטרינג ישתלב באירוע על הצד הטוב ביותר.


לאיזה אירועים מתאימים מגשי אירוח חלבי?

הדרך הכי טובה ללכת על בטוח בכל מקרה של דילמה והתלבטות לגבי סוג התפריט שאותו כדאי לשלב באירוע היא לבחור בקייטרינג חלבי. באמצעות מגשי אירוח חלבי ניתן ליהנות מכל העולמות ולהרוויח כמה יתרונות מאוד משמעותיים ומיוחדים:

  1. אווירה אקסקלוסיבית וקלילה – תפריט חלבי קובע את האופי של האירוע בכך שהוא משדרג אותו. חומרי גלם טריים וחלביים מזוהים עם אירוע אקסקלוסיבי והם מקפיצים אותו בכמה דרגות למעלה, בלי שבעלי האירוע יצטרכו לחרוג מתוך מסגרת התקציב עוד להשקיע אפילו עוד שקל נוסף.

  2. תפריט חלבי הוא זול יותר – כל היתרונות של התפריט החלבי מבחינת האופן שבו הוא קובע את האווירה המיוחדת של האירוע לא באים על חשבון מחיר אטרקטיבי. למעשה, תפריט חלבי הוא זול יותר מאשר תפריט בשרי. זו סיבה מספיק טובה לתת לו עדיפות ולכן הוא מומלץ לכל סוגי האירועים.

  3. תפריט חלבי מתאים לכל שעה ביום – מגשי האירוח שאותם נבחר לשלב באירוע שלנו חייבים להתאים לשעה. אבל אם רוצים קודם לבחור את התפריט ואז לדאוג לכל יתר הדברים, כנראה שניתן עדיפות לאופציה החלבית. באופן הזה, נוכל למצוא תפריט שמתאים לכל שעה ביום: החל מאירועי בוקר או בראנצ' קליל, דרך אירועי צהריים על טהרת הפסטות והמטבח האיטלקי ועד אירועי הערב עם הקוקטיילים והמתוקים.

באופן כללי, ניתן לחלק את סוגי האירועים שעבורם מתאים התפריט החלבי לשתי קטגוריות מרכזיות: אירועים עסקיים ואירועים פרטיים. בצד של האירועים הפרטיים אנחנו בדרך כלל נמצא את התפריט החלבי בחתונות, בר מצווה, בת מצווה, בריתות וכן הלאה. באירועים אינטימיים כאלה שבהם מאוד נרצה לחגוג עם החברים והמשפחה, הקייטרינג החלבי הופך לחלק בלתי נפרד מהחוויה.


הקטגוריה השנייה היא של אירועים עסקיים. כאן אנו בוחרים במגשים חלביים דווקא עבור אירועים בעבודה, ימי כיף לעובדים עם או בלי המשפחות, ערבי השקת מוצר או שירות חדש ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, הקייטרינג החלבי יכול להיות גם טעים וגם ממותק והעובדים ושאר המוזמנים מאוד אוהבים לטעום ממנו. האירועים העסקיים יכולים להיות מופקים על ידי חברות קטנות או ארגונים גדולים, אבל חובה שיהיה בהם תפריט כמה שיותר עשיר וטעים.


האם אפשר להתאים אישית את מגשי האירוח?


ההיצע של מגשי אירוח חלבי גדול הרבה יותר לעומת הרפרטואר המוכר של הקייטרינג החלבי. רואים את זה בעיקר כאשר מוציאים דוכן מתוקים ולפתע האירוע הופך למסעדה ברמה של כוכב מישלן, אבל האמת שאפשר להתחיל עם זה עוד במנות הראשונות והפתיחים.


באירועים חלביים אפשר לא רק להתאים את מגשי האירוח אישית לצרכים שלנו, אלא גם להחליט באיזה אופן בדיוק רוצים להגיש אותם. בניגוד לאירוע בשרי ומסורבל שמחייב הרבה יותר לוגיסטיקה, מגשי אירוח מן הסוג הזה ניתן להגיש בקלות בצורה מקורית כמו למשל עם אוטו אוכל או פוד טראק. לאחר מכן רק נותר להחליט איפה בדיוק לשים אותו, כיצד להפנות לשם את האורחים ואיך לגרוף את המחמאות.


עוד דרך להתאים אישית את מגשי האירוח היא באמצעות התייחסות לבעלי אלרגיות. הדוגמא המוכרת היא כמובן של קייטרינג ללא גלוטן אבל באותה מידה היא יכולה להיות רלוונטית למי שאלרגיים לאגוזים, בוטנים וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, התפריט החלבי שמותאם אישית לאופי של האירוע ולצרכים של קהל היעד הוא לא פחות טעים ומעניין מכל תפריט אחר.


הסוד של התאמה אישית הוא להתייעץ עם מי שעומדים מאחורי התפריט והקייטרינג. אפשר לעשות את זה בקלות באמצעות שיחת טלפון קצרה, או אחרי שמכינים את שיעורי הבית על בסיס מידע הקיים באתר. בכל אחד מהמקרים האלה, שווה להדגיש את החשיבות של התאמה אישית כי התפריט משפיע על האירוע ועל החוויה של כולם.

כמו כן, התאמה אישית אמורה להימדד בתקציב. בשביל לעמוד בתקציב, אנחנו צריכים לדעת כמה יעלו לנו דוכנים לאירועים ומה מוגש בהם. לאחר מכן, נוכל לבדוק כמה דוכנים הכי נכון עבורנו לשלב באירוע ומה לשים עליהם.


מה בתפריט מגשי האירוח פרט למוצרי חלב?


הטעות הנפוצה היא להסתכל רק על מוצרי החלב שיש במגשי האירוח. אז אמנם מוצרי החלב הם גולת הכותרת של כל התפריט, אבל הם ממש לא היחידים שנמצאים שם. לצדם בגזרת המנות הראשונות אפשר למשל למצוא מגשי פינגר פוד מלוח, מגשי כריכים עם מטבלים וכמובן קישים ופסטות על בסיס רוטב עגבניות ולא שמנת.

בנוסף, אי אפשר לדבר על מגשי האירוח בלי להזכיר את הירקות והסלטים. כל מנה חלבית שמכבדת את עצמה מגיעה עם ירקות טריים ועסיסיים, כך שהסועדים מרוויחים את הערך הקולינרי הגבוה ואת הטעמים הרבים שמשדרגים את הביס. בזכות השילוב בין סלטים, ירקות ופירות, ניתן לתת לתפריט טוויסט מעניין וגם להתאים אותו לעונות השנה.

התפריט החלבי הוא מטבע דינאמי וגמיש ותמיד נרצה שיהיו בו קינוחים לאירועים ברמה הגבוהה ביותר. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים למצוא בתפריט את מה שהם אוהבים גם אם זה לא קשור ישירות למוצרי חלב, כמו לדוגמא במקרים שבהם מעוניינים להזמין אורחים שהם טבעוניים. כל עוד דואגים שבתפריט יהיו לחמים ומטבלים, אנטיפסטי, מאפים וקישים, השמיים הם הגבול.


האם אפשר לשלב מגשי אירוח עם מאכלים נוספים?


אין בעיה לשלב קייטרינג חלבי כשר עם מאכלים נוספים כל עוד זה לא פוגע בכשרות. כך לדוגמא אי אפשר לשלב בקייטרינג כזה מגש של נקניקים וגם אין סיבה, כי התפריט הקיים עונה על כל הצרכים: הוא מתאים לגילאים שונים ואפשר לשלב אותו בקלות באירועי בוקר, צהריים וערב.


הסיבה היחידה לשלב מאכלים נוספים היא על מנת לענות על צרכים של בעלי אלרגיות או טבעוניים. כאן החדשות הטובות הן שיש כיום תפריטים מיוחדים של קייטרינג טבעוני ושהשפים הכי טובים כבר בונים אותם בקפידה.

בין היתר, רואים את זה למשל עם האופן שבו משלבים בתפריט לטבעוניים סוגים שונים של ממרחים בצנצנות, מגשי שיפודי פירות, מגשי ממולאים עם עלי גפן, עלי כרוב, פלפלים ובצל ממולא ואפילו המבורגרים פורטובלו על טהרת הפטריות במקום הבשר.


לסיכום, שווה להכיר את החידושים השונים בתחום של הקייטרינג החלבי. זה יכול להפתיע בעלי אירועים מכל הסוגים ולהתאים גם למי שרוצים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על התוצאה הסופית. קייטרינג מן הסוג הזה תמיד יתקבל בהתלהבות על ידי האורחים ומאוד קל לשמור בו על כשרות. כמו כן, זהו התפריט המומלץ לשילוב של פירות וירקות העונה ואפשר לבנות אותו גם לפי דרישות ספציפיות של טבעוניים.

26 צפיות0 תגובות
bottom of page