top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תliad elimelech

מנות דגים מנצחות

עודכן: 8 בדצמ׳ 2021

מכל מאכלי הים השונים והמגוונים, פירות הים ועשבי הים לבישול – אין ספק כי דגים היו ונותרו מכלי הצלחת, האהובים בכל העולם. לא מזיקה גם העובדה כי דגים הינם כשרים למאכל בכל סיטואציה גם עבור יהודים שומרי מצוות. בואו לצלול אל עולם מנות הדגים המנצחות, שמשאירות טעם שם עוד בפה...


העולם הקולינרי מתרחב עם מגוון עצום של אפשרויות מאכל, והטעם של הציבור הרחב עובר שינוי גדול בשנים האחרונות, עם הפופולאריות הגדולה של תוכניות הבישול ותחרויות הריאליטי בתחום הבישול, אשר הנגישו להמונים מנות שף שהיו שמורות בעבר רק לאניני טעם.


אולם בעוד בשר הופך ליותר ויותר שנוי במחלוקת בין קרניבורים מושבעים לבין צמחונים אידאולוגיים, לפעמים כדאי לחזור לבסיס העתיק של האוכל – עם מנות דגים. כן, עם כל השפע שיש לים להציע, החל מפירות ים ועשבי ים שונים, דרך אכילת פרוקי רגליים תוצרת הים כמו לובסטרים וסרטנים שונים –מנות דגים קלאסיות עדיין קולעות לטעם של רבים וטובים מכל שכבות הציבור.


עוד מימי העולם העתיק, ובוודאי העולם של האימפריות הגדולות כמו יוון ורומא העתיקות, תוצרת הים היתה חלק עיקרי מן המטבח שלהם. כל מדינות הים התיכון נשענו במשך אלפי שנים על דיג וצריכת דגים, במקביל כמובן לאכילת בשר בקר ובשרים אחרים.


בזמן המודרני גם גילו את הסגולות הבריאותיות של אכילת דגים, כולל רכיבי האומגה 3 המצויות בדגים, הסגולות הבריאותיות של שמן דגים ועוד. הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו, ביחד עם יצירתיות קולינרית בעלת דמיון פורה, הביאו לצלחת של כולנו מנות דגים ייחודיות וטעימות במיוחד, אשר באופן מפתיע גם לא קשה מדי להכין אפילו במטבח הביתי.


קציצות טונה ברוטב

אין ספק כי אחד הדגים הפופולאריים ביותר למאכל הינו דג הטונה. בסקר צרכנות שנערך בארה"ב לפני עשור, ב-2011, נמצא כי טונה בקופסאות שימורים היא מנת הדגים השניה הכי נצרכת על ידי האמריקנים, כאשר היא מקדימה את דג הסלמון ושניה רק לשרימפס.


דג הטונה הינו דג טעים, ארוך למדי (לפני כמה שנים נתפס דג טונה במשקל 200 ק"ג שנמכר במאות אלפי דולרים!) ובעל מינרלים רבים וטובים לבריאות בנוסף לאומגה 3 שכבר הזכרנו - ברזל ו-B12, מגנזיום, וויטמין D ועוד.

לכן אין פלא כי בשנים האחרונות מתפתח מטבח שלם סביב מנות טונה שונות, אותן ניתן להגיש כסלט, סטייק, ממרח ועוד. אחת המנות הפופולאריות ביותר הינן קציצות טונה ברוטב, כאשר סוגי הרטבים משתנה על פי הטעם: למשל, יש האוהבים קציצות טונה ברוטב חריף, ויש דווקא את אלו עם הטעם האסייתי שאוהבים רוטב חמוץ-מתוק עם הטונה שלהם.


מה שבטוח, טונה טובה לבריאות, כולל עבור ילדים, כאשר היא יכולה לספק עם כמויות קטנות את מחצית מנת החלבון היומית המומלצת לילדים.


אוכל מיוחד: מנות דגים מיוחדות

אבל לא על הטונה לבדה מתקיים המטבח מבוסס הדגים בישראל. הישראלים אוהבים דגים, ומוכנים ללכת למסעדות שף כדי לצרוך אותם. מנות דגים מיוחדות כוללות סוגים שונים סטייק דג בדרגות עשייה משתנות, סלטי דגים מסוגים שונים, ואפילו נגיעות של המטבח האיטלקי מבוסס הפסטה המשלבות גם דג כלשהו בתוכן.

לא חסרים סוגים של אוכל מיוחד ואיכותי המבוסס על דגים מכל הסוגים – פורל, סלמון, מושט, בורי ועוד. דגים מכל הגדלים, הסוגים והמינים כמעט זמינים במסעדות השף המובחרות, וכן בחנויות לממכר דגים טריים או קפואים.


הזמנות דגים

הטרנד המתרחב של צריכת מנות דגים שונות הביא לצמיחה מואצת גם בשיווק הדגים הטריים לציבור הרחב. ביישובים רבים נפתחו חנויות המוכרות דגים טריים, וכמובן שכל רשתות השיווק פתחו גם מעדניות דגים קפואים. כיום ניתן לבצע הזמנות דגים, לפי סוג וגודל, בחנויות וברשתות השיווק השונות.

המגוון והמבחר הזה, יחד עם הזמינות הגבוהה של אלפי מתכונים מנצחים וטעימים לבישול דגים, מאפשר לכל אחד לרכוש דגים איכותיים ולהכין בעצמו מנות דגים מנצחות וטעימות, שמשאירות טעם של עוד בפה... בתיאבון!



31 צפיות0 תגובות
bottom of page